Case study
Jak zwiększyć liczbę obsługiwanych na terenie zakładu pojazdów z 200 do 400 na dobę?
Pobierz Case Study
Janus to platforma umożliwiająca skuteczne i zautomatyzowane zarządzanie pojazdami oraz kompleksową realizację procesów logistycznych na terenie zakładu przemysłowego. To właśnie dzięki systemowi Janus jeden z naszych klientów, zlikwidował „wąskie gardła” uniemożliwiające sprawną i wydajną obsługę transportów. Przeczytaj, jak to zrobiliśmy.
Klient i jego potrzeby
Nasz klient to duża firma prowadząca działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów nawozowych i chemicznych, należąca do największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Przedsiębiorstwo prowadzi produkcję i sprzedaż swoich produktów bezpośrednio lub za pomocą partnerów biznesowych, obsługując – w zależności od segmentu – od kilkunastu do kilkudziesięciu procent rynku polskiego. Klient prowadzi sprzedaż produktów również dla odbiorców zagranicznych.
Główną potrzebą biznesową Klienta było usprawnienie ruchu pojazdów w poszczególnych punktach obsługi i zwiększenie liczby obsługiwanych pojazdów ciężarowych z 200 do 400 na dobę, dzięki czemu możliwe byłoby również zwiększenie sprzedaży. Aby zrealizować ten cel, należało zautomatyzować procesy obsługi pojazdów, w tym procesy ważeń automatycznych.
Dodatkowym celem Klienta, było scentralizowanie logistyki w jednym systemie (w tym przeniesienie wybranych funkcji realizowanych dotychczas w różnych systemach).
Do realizacji tego projektu Klient wybrał rozwiązanie Sygnity – platformę Janus, która umożliwia skuteczne i w pełni zautomatyzowane zarządzanie pojazdami na terenie zakładu przemysłowego oraz kompleksową realizację wszystkich procesów logistycznych. Pozwala ograniczyć straty spowodowane nieefektywną kontrolą ruchu na terenie zakładu oraz usprawnia komunikację z kierowcami i proces załadunku i wyładunku. Optymalizacja procesów transportowych i logistycznych w firmie przyniosła świetne rezultaty – jednak wiązała się z szeregiem wyzwań.
Wyzwania / rola Sygnity
Zadaniem Sygnity było opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego, wspierającego obsługę procesów logistycznych oraz dostarczenie i wdrożenie urządzeń automatyzujących ważenia wjazdowe i wyjazdowe pojazdów.
Proces współpracy
Projekt został zrealizowany sprawnie w ciągu zaledwie 14 miesięcy. Było to możliwe m.in. dzięki wypracowanym przez wiele lat standardom oraz bardzo dobrej współpracy z Zespołem Klienta
Na potrzeby wdrożenia utworzyliśmy kilkuosobowy zespół realizacyjny złożony z przedstawicieli obu stron. Wypracowywane rozwiązania i funkcjonalności były udostępniane Zmawiającemu na bieżąco, dzięki czemu regularnie wzrastał zakres funkcjonalny wdrażanego systemu, aż do osiągnięcia pełnej, zakładanej funkcjonalności. Zależało nam na tym, żeby w spotkaniach uczestniczyli także reprezentanci biznesu, by na bieżąco mogli przedstawiać swoje wymagania co do systemu.
Wdrożenie odbywało się w trzech fazach:
Faza I: Opracowanie koncepcji biznesowej rozwiązania, w tym zebranie i analiza potrzeb funkcjonalnych i sprzętowych (czas trwania: 2 miesiące)
Faza II: Opracowanie interfejsów do systemów SAP i awizacyjnego, z możliwością kompleksowej obsługi dostaw. Po zakończeniu tego etapu system w pełni obsługiwał większość zaplanowanych procesów biznesowych (czas trwania: 6 miesięcy)
Faza III: Wdrożenie automatyki wagowej (czas trwania: 6 miesięcy) – z możliwością samodzielnej obsługi ważeń przez kierowców
Efekty realizacji
Dzięki wdrożonemu systemowi, Klient:
- efektywniej planuje transporty, m.in. poprzez dzielenie zlecenia na dostawy wraz z pełną ich obsługą w platformie Janus czy zarządzanie indeksami towarowymi i trasami
- zautomatyzował ważenia pojazdów podczas wjazdu i wyjazdu z zakładu, co znacznie skróciło obsługę pojazdów oraz umożliwiło wyeliminowanie podwójnej obsługi na bramach wjazdowych i wyjazdowych (ochrona i proces ważenia)
- ograniczył straty spowodowane nieefektywną kontrolą ruchu m.in. poprzez optymalizację ilości oczekujących na załadunek i rozładunek pojazdów oraz skrócenie całkowitego oczekiwania kierowcy od rejestracji do wyjazdu z zakładu
- skuteczniej komunikuje się z kierowcami za pomocą SMS, CB, e-mail, tablic świetlnych (z możliwością generowania komunikatów w językach narodowych kierowców)
- usprawnił obieg informacji, również umożliwiających księgowanie wydań z chwilą wyjazdu pojazdów z terenu zakładu
- zyskał większą kontrolę nad wydawanymi produktami, dzięki zbieraniu szczegółowych danych o czasach załadunku, przejazdów oraz wagi wjeżdżających i wyjeżdżających pojazdów
- zautomatyzował proces raportowania (również dzięki możliwości wysyłania raportów formie załączników e-mail do zdefiniowanych osób)
Beneficjenci wdrożenia:
Właściciel firmy/udziałowcy – dzięki platformie, Właściciele mają większą kontrolę nad biznesem, dzięki czemu łatwiej im ograniczyć straty spowodowane nieefektywnym zarządzaniem ruchem pojazdów na terenie zakładu.
Kierowcy/Przewoźnicy/Spedytorzy – dzięki sprawnej komunikacji oraz możliwości samodzielnego wykonywania niektórych procesów, znacznie usprawnia się proces obsługi pojazdów na terenie przedsiębiorstwa co przekłada się na wzrost efektywności obsługi transportów.
Działy sprzedaży, logistyki – system na bieżąco informuje o statusie transportu, co pozwala raportować ewentualne różnice między towarami wywożonymi a zleceniami sprzedaży.
Księgowość – poprzez przyspieszenie obiegu informacji o wywożonych towarach i produktach, faktury wywozowe mogę być generowane tuż po wyjeździe transportu z zakładu.
Jak zwiększyć ilość obsługiwanych na terenie zakładu pojazdów z 200 do 400 na dobę?
Pobierz Case Study
SYSTEM JANUS
Platform that allows to build a complex logistics system
System Janus – A platform that allows to build a complex logistics system
System Janus is a platform that allows to build a complex logistics system. It includes basic system version that supports realization of basic logistics processes, specifically allowing to operate transport inside industrial facilities and expand functionality and integration that ensures comprehensive realization of all logistics processes in the company together with ensuring appropriate information flow between integrated systems.
BUSINESS BENEFITS
Decreasing the time of customer service
and monitoring the whole process of sale and loading/unloading of products.
Driver service in one point
readable system of queueing and informing drivers
Decreasing bureaucracy
- lack of “paper” documents during operating vehicles.
Increasing standards
of serving clients and automobiles that arrive to Institutions
Increasing security
by registering vehicle weights and a possibility to monitor the time of residence and journey of vehicles.
Identifying “bottlenecks”
that occur in logistics processes
Coherent system of supervision and identification
of vehicles that move on the territory of the Institution (gate, weight, parking, warehouse, dispatcher, ERP) and waiting in front of the Institution
Increasing effectiveness of customer service
(increases the number of vehicles sent in a day) and decreasing the number of operating individual vehicle
System Janus supports operating logistics processes in distributes companies (distributed structure in the organisation and distributed locations) with standardization of functionality and reporting at the same time.
System is fully localized and by default is operating Polish and English. There is a possibility to extend language dictionaries to new languages without the necessity to modify software.
SYSTEM CHARACTERISTICS
Controlling residence time of vehicles in selected access points and movement of vehicles and drivers between succeeding control/loading points,
Controlling effectiveness and correctness of logistics operation in internal logistics,
Analysing connections between specific events with the purpose of optimizing logistics works,
Controlling people engaged in expeditionary processes.
Compliance with RODO
Integration modules that allow to integrate with system Clients, such as ERP, TMS, weight, access control systems
Functions of data access by a website (including access of external Clients of a company)
Informing by SMS/e-mail defined recipients about system event occurrence.
Sygnity S.A.
Office Building Adgar Plaza B
Postępu 17B
02-676 Warszawa
NIP: 586 000 52 93
phone (+48 22) 290 88 00
fax (+48 22) 290 88 01
e-mail: biuro@sygnity.pl
CONTACT
Do you have any questions?
Contact us.
SYSTEM JANUS
Platforma umożliwiająca zbudowanie kompleksowego systemu logistycznego
System JANUS – Platforma umożliwiająca zbudowanie kompleksowego systemu logistycznego
System Janus jest platformą umożliwiającą zbudowanie kompleksowego systemu logistycznego. W skład platformy wchodzi bazowa wersja systemu wspomagająca realizację podstawowych procesów logistycznych, w szczególności umożliwiających awizację transportów i kompleksową ich obsługę wewnątrz zakładów przemysłowych oraz rozszerzenia funkcjonalne i integracyjne zapewniające kompleksową realizację wszystkich procesów logistycznych w przedsiębiorstwie wraz z zapewnieniem odpowiedniego przepływu informacji pomiędzy integrowanymi systemami.
KORZYŚCI BIZNESOWE
Skrócenie czasu obsługi klientów
oraz monitoring całego procesu sprzedaży i załadunku/wyładunku produktu.
Obsługa kierowców w jednym punkcie
czytelny system kolejkowania i informowania kierowców.
Zmniejszenie biurokracji
- brak dokumentów „papierowych” w trakcie obsługi pojazdu.
Podniesienie standardu
procesu obsługi klienta i samochodów przyjeżdżających do Zakładów.
Zwiększenie bezpieczeństwa
poprzez rejestrację wagi pojazdów oraz możliwości śledzenia czasu pobytu i przejazdu pojazdów.
Identyfikacja „wąskich gardeł”
występujących w procesach logistycznych.
Spójny system nadzoru i identyfikacji
środków transportowych poruszających się po terenie Zakładu (brama, waga, parkingi, magazyn, dyspozytor, ERP) i oczekujących przed zakładem.
Zwiększenie efektywności obsługi klienta
(większa liczba pojazdów odprawianych w ciągu doby) oraz skrócenie czasu obsługi poszczególnego pojazdu.
System Janus wspiera obsługę procesów logistycznych w rozproszonych przedsiębiorstwach (rozproszona struktura w ramach organizacji oraz rozproszenie lokalizacji) przy jednoczesnej standaryzacji funkcjonalności i raportowania.
System jest w pełni zlokalizowany i standardowo obsługuje język polski oraz angielski. Istnieje możliwość rozbudowy słowników językowych o nowe języki narodowe bez konieczności modyfikacji oprogramowania.
CECHY SYSTEMU
Kontrola czasu pobytu pojazdów w wyznaczonych strefach dostępu oraz ruch pojazdów i kierowców pomiędzy kolejnymi punktami kontrolnymi/załadunku,
Kontrola efektywności i poprawności operacji logistycznych w ramach logistyki wewnętrznej,
Prowadzenie analiz powiązań pomiędzy poszczególnymi zdarzeniami w celu optymalizacji prac logistycznych,
Kontrolę osób zaangażowanych w procesy ekspedycyjne.
Zgodność z RODO
Moduły integracyjne umożliwiające integrację z systemami Klientami, takimi jak systemy ERP, TMS, wagowe, kontroli dostępu
Funkcje dostępu do danych przez portale WWW (w tym dostęp zewnętrznych Klientów przedsiębiorstwa)
Powiadamianie za pomocą SMS/e-mail wskazanych odbiorców o wystąpieniu zdarzenia systemowego.
Sygnity S.A.
Centrum Biznesowe Royal Wilanów
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
NIP: 586 000 52 93
tel. (+48 22) 290 88 00
fax (+48 22) 290 88 01
e-mail: biuro@sygnity.pl
KONTAKT
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.