Rozwiązania IT
Payment Hub – intergrator rozliczeń do zadań specjalnych
Pobierz ulotkę
Payment Hub – modułowy integrator rozliczeń. Łatwa rozbudowa, elastyczne wdrożenie.
Obserwujemy stały i szybki rozwój usług bankowych, związanych z rozliczeniami i płatnościami. Zmiany te wymuszają na bankach zarówno konieczność szybkiego i sprawnego dostosowywania się do trendów jak i ciągły rozwój systemów bankowych, dedykowanych do rozliczeń.
Efekt domina w bankach
Zmiany rynkowe i konsolidacje również niosą ze sobą wyzwania, związane z koniecznością zsynchronizowania i współdziałania wielu systemów w jednym obszarze działalności. Doprowadza to niekiedy do stworzenia architektury, która jest nieelastyczna, coraz bardziej kosztowna w utrzymaniu i trudna do zintegrowania z pojawiającymi się nowymi potrzebami w kanałach bankowych.
U naszych klientów często spotykamy się z sytuacją, w której każdy z obszarów płatniczych banku jest wspierany przez oddzielne systemy informatyczne, będące na różnym stopniu zaawansowania technologicznego i pochodzące od różnych dostawców. W rezultacie, gdy bank dostosowuje się do kolejnych wymogów regulacyjnych czy biznesowych, powstaje efekt domina – jedna zmiana pociąga za sobą cały szereg innych zmian, w różnych przestrzeniach architektury. Oczywistą konsekwencją tego stanu rzeczy jest coraz droższe, bardziej czasochłonne i skomplikowane zarządzanie nią. Proces ten pochłania tak dużo czasu i zasobów, że często negatywnie wpływa na strategiczne zarządzanie biznesem i dostosowywanie się do zmian.
Oto niektóre wyzwania, z którymi mierzą się dzisiaj instytucje finansowe w zakresie obsługi rozliczeń i płatności:
oraz powiązanych systemów funkcjonujących w banku, co prowadzi do nadmiernego skomplikowania architektury technologicznej
istniejących systemów, która narzuca konieczność wprowadzania kosztownych zmian bezpośrednio w systemach centralnych lub wdrażania kolejnych systemów w przypadku pojawienia się nowych regulacji obligatoryjnych
dużo czasu pochłania zarządzanie samym procesem oraz konieczność wprowadzania tej samej zmiany w różnych systemach (efekt domina)
operacyjnych i informatycznych w zarządzaniu starszymi systemami, które często nie spełniają aktualnych oczekiwań biznesowych i technologicznych
Rozwiązaniem tych problemów jest system, który może obsłużyć wszystkie płatności i rozliczenia w różnych kanałach i obszarach biznesowych, tworząc jednolitą, w pełni kompletną i efektywną platformę rozliczeń bankowych. Wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu korzyści płynących z modułowości rozwiązania.
Payment Hub – modułowy integrator rozliczeń. Łatwa rozbudowa, elastyczne wdrożenie.
Tak właśnie działa Payment Hub. Umożliwia on nie tylko zcentralizowanie obsługi wszystkich komunikatów płatniczych i informacyjnych oraz rozliczeń w ramach banku, lecz także automatyzację procesów przygotowania, wysyłki i odbioru płatności (zarówno międzyoddziałowych jak i międzybankowych). Jednocześnie, zwiększa bezpieczeństwo procesów poprzez opcję elastycznego definiowania punktów kontrolnych, dostosowanych do oczekiwań użytkowników.
Payment Hub zaprojektowaliśmy tak, żeby jego najważniejszą cechą była modułowość i elastyczność – zarówno pod względem funkcjonalności, integracji z innymi aplikacjami jak i wdrożenia oraz dalszego rozwoju. Daje to możliwość dostosowania systemu pod indywidualne potrzeby każdego banku.
Dzięki temu Payment Hub (Hub płatniczy Sygnity) charakteryzuje się:
Wysoką adaptowalnością do potrzeb i wymagań banków
dzięki modułom, które mogą być wdrażane razem lub jako niezależne funkcjonalności (w tym z opcją parametryzacji do wymagań biznesu oraz IT).
Łatwym dopasowaniem do dowolnej infrastruktury banku
niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego, bazy danych czy serwera aplikacji.
Sprawnym i profesjonalnym wdrożeniem
w dowolnej metodyce projektowej, dopasowanej do standardów i oczekiwań banku.
Szybkim czasem uruchomienia
dzięki autorskiemu, gotowemu i sprawdzonemu frameworkowi Warthog, na którym osadzone są moduły Payment Hub oraz inne aplikacje, bliskie biznesowo.
Payment Hub umożliwia bankom świadczenie usług w sposób spójny, skalowalny, oraz efektywny czasowo i kosztowo. Dzięki temu nie muszą już poświęcać czasu na bieżące utrzymanie i obsługę wielu różnych aplikacji, a zaoszczędzone w ten sposób zasoby mogą wykorzystać w innych obszarach bez uszczerbku na jakości obsługi w zakresie rozliczeń.
Usprawnia zarządzanie różnymi:
- rodzajami komunikatów (np. płatności, informacje, reklamacje),
- systemami płatności (np. SWIFT, SEPA, TARGET2, SORBNET2),
- segmentami klientów (np. klienci korporacyjni, MSP, detaliczni),
- rodzajami transakcji (np. płatnościami wychodzącymi, przychodzącymi i międzyoddziałowymi).
Korzyści biznesowe
Dzięki Payment Hub bank:
Minimalizuje koszty
poprzez szybsze i efektywniejsze zarządzanie przepływem komunikatów płatniczych wykorzystując m.in.: skrócenie czasu wykonywania operacji, szybsze księgowania środków na kontach, automatyzację obsługi systemu.
Zwiększa kontrolę
nad procesem, dzięki możliwości podglądu dokumentów elektronicznych w trakcie ich przetwarzania; ustawianiu opcji potwierdzania „na drugą rękę” z poziomu parametryzacji aplikacji.
Szybciej reaguje
na problematyczne sytuacje związane z rozliczeniami, dzięki wiadomościom przesyłanym na wskazane konta operatorów czy dedykowanym widokom profilu użytkownika.
Oszczędza czas i pieniądze
Payment Hub umożliwia świadczenie usług w sposób spójny, skalowalny, oraz efektywny.
Hub płatniczy – wybrane funkcjonalności
- Sprawna i bezpieczna obsługa polskich i zagranicznych systemów płatniczych w ramach jednego system (Elixir, Euro Elixir, SEPA, SWIFT, SORBNET2, TARGET2).
- Automatyczna obsługa różnych konwerterów komunikatów płatniczych (np. MT do MX, SORBNET_BW do SORBNET2, MT103 do SCT).
- Automatyczna obsługa masowych płatności i poleceń zapłaty wraz z modułem obsługi klienta masowego.
- Możliwość obsługi długich i krótkich ścieżek dla jednego typu zdarzenia np. kontroli komunikatów na występowanie danych publikowanych w listach sankcyjnych.
- Archiwum komunikatów, dzięki któremu bank ma dostęp do danych historycznych.
- Automatyczne raporty rekoncyliacyjne i klienckie.
- Automatyczne naliczanie wysokości prowizji za komunikaty przetwarzane w ramach Payment Hub.
- Automatyczne przewalutowanie komunikatów na podstawie zaczytanych kursów walut.
- Współpraca z modułem Aplication to Aplication (A2A) w systemach SORBNET2 I TARGET2.
Elastyczny system dopasowany do realnych potrzeb i możliwości banku
Wypracowane standardy i elastyczny model współpracy umożliwiają nam dostosowanie systemu do różnych potrzeb Klienta. Oferujemy zarówno wdrożenie całościowego rozwiązania, pozwalającego na realizację wszystkich procesów związanych z rozliczeniami, jak i jedynie jego wybranych modułów, z możliwością dowolnej rozbudowy w przyszłości.
Przeczytaj list referencyjny
Poznaj opinię Krajowej Izby Rozliczeniowej na temat Sygnity
Zbudowanie i udostępnienie nowych aplikacji użytkownika w systemach Elixir i EuroElixir było jedną z największych zmian technologicznych w tych systemach płatności, jakie KIR przeprowadził od momentu wdrożenia pierwszej wersji elektronicznego systemu rozliczeniowego Elixir. Ta implementacja, a także dalszy rozwój oraz serwisowanie aplikacji EELX, potwierdziły bardzo wysokie kompetencje wdrożeniowe i integracyjne zespołu Sygnity oraz wiedzę i doświadczenie ekspertów, z którymi współpracujemy. Firmę Sygnity możemy polecić jako solidnego i wiarygodnego partnera biznesowego, który wspiera nas zarówno w kluczowych aspektach rozwoju aplikacji EELX jak i codziennym zarządzaniu procesami.