Case Study
Produkcyjne wdrożenie systemu Konwerter MT/MX
Produkcyjne wdrożenie systemu Konwerter MT/MX dla jednego z największych polskich banków z kapitałem prywatnym. Klient należy do jednej z największych grup finansowych.
Wdrożenie w międzynarodowym banku działającym na rynku polskim systemu Konwerter MT/MX. Autorskie rozwiązanie Sygnity spełnia wymagania SWIFT i TARGET2 przetwarzając komunikaty płatnicze z i do formatu ISO 20022 XML.
Klient zdecydował się na wdrożenie systemu Konwerter MT/MX, ze względu na elastyczność rozwiązania i możliwość dostosowania do aktualnych wymagań stawianych przed instytucjami finansowymi.
„Rozwiązanie Sygnity jakie wdrożyliśmy w pełni spełnia nasze oczekiwania. Zależało nam, na tym, aby nowy system był elastyczny i łatwy w modyfikacji, a z drugiej strony całkowicie bezpieczny i zgodny z normami jakie jako instytucja finansowa musimy spełniać. Z pełną satysfakcją mogę stwierdzić, że Konwerter MT/MX jest właśnie takim narzędziem. Sam proces współpracy ze specjalistami Sygnity przebiegał bezproblemowo, pomimo szerokiego zakresu prac. Jestem przekonany, że nie był to ostatni projekt jaki wspólnie zrealizowaliśmy.” – mówi Menedżer Produktu w banku, w którego obszarze biznesowym wdrażany był system.
Klient i jego potrzeby
Naszym klientem, u którego przeprowadziliśmy wdrożenie systemu Konwerter MT/MX, jest międzynarodowy bank działający na polskim rynku i będący częścią jednej z największych grup finansowych.
Główne potrzeby klienta
Klient oczekiwał rozwiązania, które pozwoli na zintegrowanie z nowymi komponentami middleware wdrażanymi w Banku oraz będzie spełniało wymagania TARGET2 (RTGS) i SWIFT (CBPR+). Klientowi zależało również na zachowaniu zgodności ze specyficznymi wymaganiami dotyczącymi formatowania komunikatów po stronie systemów informatycznych Banku.
Rola Sygnity i największe wyzwania
Rolą Sygnity w tym projekcie było dostarczenie i wdrożenie Konwertera komunikatów TARGET2 i SWIFT w oparciu o nowy middleware Banku. Elastyczny projekt Konwertera umożliwił sprawne wprowadzanie zmian zarówno w trakcie wdrożenia jak i po zakończeniu projektu.
Największym wyzwaniem okazało się przygotowanie Konwertera w taki sposób, aby jego włączenie w aktualny proces biznesowy Banku było transparentne dla innych składowych procesu. Druga kwestią, która okazała się wymagająca było wypracowanie z Bankiem silnika routingu, kierującego komunikaty do odpowiednich interfejsów.
Korzyści biznesowe
W wyniku wdrożenia Konwertera Klient uzyskał szereg korzyści:
- automatyczna konwersja komunikatów płatniczych MT103, MT103+, MT202, MT202cov
- automatyczna konwersja komunikatów wyciągów i informacyjnych MT900, MT910, MT940 i MT950
- obsługa za pomocą standardowych przeglądarek internetowych
- integracja z platformą Openshift i Keycloak Banku
- mailowa informacja o zdarzeniach, przesyłana na wskazane konta operatorów
- możliwość edycji komunikatów zawierających błędy formatowe
- akceptacja na drugą rękę zmian w komunikatach
Zakres projektu i proces współpracy
Realizowany projekt miał charakter kompleksowy. Zakres prac obejmował zarówno opracowanie oprogramowania zgodnego z oczekiwaniami Klienta, jego wdrożenie w środowisku testowym i produkcyjnym banku, a także utrzymanie oprogramowania po zakończeniu współpracy. Cały projekt podzieliliśmy na trzy etapy:
- etap I obejmował analizę potrzeb Klienta oraz warsztaty analityczne,
- etap II opierał się na monitorowaniu postępów prac realizacyjnych z udziałem Banku w metodyce Agile
- etap III to wspólne wdrożenie rozwiązania.