Zarządzanie Pracą Brygad
ZPB
ZPB
ZPB to rozwiązanie wspierające przedsiębiorstwa infrastrukturalne (np. firmy energetyczne, wodociągowe, telekomunikacyjne czy ciepłownicze) w skutecznym i efektywnym kosztowo zarządzaniu pracą brygad w terenie.
ZPB centralizuje w jednej aplikacji wszystkie zlecenia, takie jak na przykład: obsługa awarii, prace eksploatacyjne, prace związane z rozbudową sieci, usługi dystrybucyjne związane z obsługą techniczną Klienta (montaże/demontaże urządzeń, odczyty itp.) oraz wspiera ich sprawną realizację przez brygady/pracowników w terenie. Dzięki funkcjonalności wyznaczania optymalnej trasy przejazdu do miejsca wykonania zadania pozwala też znacząco ograniczyć koszty transportu.
Rozwiązanie składa się z dwóch elementów: aplikacji webowej dla dysponenta oraz aplikacji mobilnej dla brygady w terenie. Dzięki temu umożliwia skuteczną dwukierunkową komunikację i dostęp do następujących funkcjonalności:
Brygada
- Dostęp do listy zadań
- Optymalizacja trasy dojazdu do lokalizacji zlecenia
- Bieżące raportowanie postępów realizacji zlecenia
Dysponent
- Tworzenie i krótkoterminowe planowanie zleceń
- Przydział odpowiednich zasobów ludzkich oraz sprzętowych
- Monitoring i kontrola prac brygad w czasie rzeczywistym
Rozwiązanie ZPB integruje się z innymi systemami (np. ERP, flotowymi, GIS/Zarządzanie Majątkiem Sieciowym), co pozwala na kompleksową obsługę procesów biznesowych i znacząco usprawnia pracę Klientów.
Korzyści biznesowe
Oszczędności wynikające m.in. z:
- skrócenia czasu realizacji zadań i w efekcie zwiększenia ilości obsłużonych zleceń, a także zmniejszenie liczby nadgodzin
- zmniejszenia ilości przejechanych kilometrów dzięki optymalizacji trasy przejazdu (niższe koszty paliwa, czas przejazdu),
- redukcji prostych i powtarzalnych zadań dzięki automatyzacji,
- usprawnienia komunikacji pomiędzy pracownikami terenowymi a dysponentem,
- centralizacji jednostek operacyjnych.
Sprawniejsze zarządzanie biznesem dzięki:
- standaryzacji, kategoryzacji i automatyzacji procesów,
- dokładnym i aktualnym danym oraz wyeliminowaniu papierowego obiegu dokumentów.
Optymalizacja kosztów realizacji zadań:
- skrócenie czasu realizacji zadań,
- zwiększenie efektywności realizacji zadań (zwiększenie liczby zadań obsługiwanych przez brygadę),
- optymalizację czasów dojazdów,
- zmniejszenie pracochłonności procesu.
Aktualna informacja o wykonanych i planowanych zadaniach:
- zarządzanie brygadami z jednego miejsca,
- szybka, aktualna i rzetelna informacja o wykonywanych zadaniach,
- zdalny dostęp pracowników do listy zadań.
Wzrost jakości obsługi Klienta
- terminowość i skuteczność wizyt
- wizerunek firmy
Wybrane funkcjonalności
Zarzadzanie brygadami (m.in. możliwość definiowania brygad i ich dostępności)
Zarządzanie zleceniami planowymi i nieplanowymi (możliwość nadawania zleceniom statusów i ich priorytetyzacja) oraz alokacją zleceń
Przypisywanie konkretnych zasobów i kompetencji potrzebnych do realizacji określonych zleceń
Wsparcie brygady w terenie (np. dostęp do niezbędnego zakresu danych, wyznaczanie optymalnej trasy dojazdu, umożliwienie sprawnej komunikacji z brygadami dzięki wygodnej aplikacji)
Zbieranie szczegółowych danych dotyczących realizowanego zlecenia
Rozliczanie zleceń – ewidencja kosztów i czasu pracy ludzi i maszyn, zużycia materiałów
Przegląd postępów realizacji zleceń, raportowanie dla zleceń, brygad, powiązanych obiektów (kontekst przestrzenno-temporalny)
Synchronizacja danych pomiędzy systemem centralnym a aplikacją mobilną umożliwia pracę w aplikacji mobilnej w trybie offline, co dla pracownika w terenie ma duże znaczenie (brak zasięgu, trudny teren, zamknięte pomieszczenia)
Etapy wdrożenia
- Analiza potrzeb Klienta
- Wdrożenie systemu w środowisku Klienta (w tym z możliwością dostawy i uruchomienia urządzeń niezbędnych do wdrożenia systemu)
- Parametryzacja i dostosowanie do indywidualnych potrzeb biznesowych Klienta (w tym integracja z wybranymi systemami dziedzinowymi)
- Szkolenia z obsługi systemu
- Uruchomienie produkcyjne (w tym inicjalizacja danych i interfejsów)
- Wsparcie powdrożeniowe
- Utrzymanie i rozwój zgodnie z potrzebami Klienta
System dostosowany do realnych potrzeb klienta
Wypracowane standardy i elastyczny model współpracy umożliwiają nam dostosowanie platformy do różnych potrzeb Klienta. Oferujemy zarówno wdrożenie całościowego rozwiązania, pozwalającego na kompleksową obsługę wszystkich lub wybranych rodzajów zleceń, z możliwością rozszerzenia w przyszłości. System może być wdrożony w modelu on-premise na infrastrukturze Klienta lub w modelu chmurowym (hybrid cloud).
Masz pytania odnośnie tego produktu?