Zarządzanie majątkiem sieciowym GIS
dla przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych
Zarządzanie majątkiem sieciowym GIS dla przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych
To platforma usprawniająca procesy biznesowe związane z zarządzaniem i eksploatacją sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w obszarze operacyjnym, analitycznym i planistycznym.
Wykorzystanie technologii GIS oraz danych przestrzennych w każdym module systemu wspierającym obsługę procesów biznesowych, tworzy bezpośrednie powiązanie pomiędzy działaniami operacyjnymi a obiektami prezentowanymi na mapie, aktywnym schemacie czy też na formularzu opisowym. Pozwala to użytkownikom na realizowanie swoich zadań w naturalnym dla nich środowisku i kontekście.
Kompleksowe rozwiązanie wspierające każdy aspekt funkcjonowania przedsiębiorstwa w obszarze zarządzania infrastrukturą charakteryzuje się budową modułową umożliwiającą stopniowe wdrażanie bądź też wdrożenie tylko wybranych elementów i zintegrowanie ich z rozwiązaniami innych producentów.
Standardowe wersje produktu po wykonaniu analizy przedwdrożeniowej są dostosowywane do potrzeb i organizacji Klienta oraz integrowane z otoczeniem informatycznym funkcjonującym w przedsiębiorstwie (ERP, CRM, SCADA, Billing, Odczyty liczników).
Platforma jest dostępna w wersji desktopowej, przeglądarkowej oraz mobilnej.
Wybrane funkcjonalności
Ewidencja danych o majątku sieciowym
w zakresie prowadzenia bieżącej aktualizacji danych sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z powiązaną dokumentacją, wynikającej ze sprawdzonych procedur utrzymaniowych
Wspomaganie eksploatacji i zarządzania majątkiem
w zakresie planowania i realizacji zadań eksploatacyjnych, obsługi protokołów eksploatacyjnych, gospodarki urządzeniami, wideoinspekcji
Wspomaganie prac w terenie
w zakresie zarządzania pracą brygad
Zarządzanie planowaniem i realizacją inwestycji
w zakresie tworzenia planu rzeczowo-finansowego przyłączeń, inwestycji i likwidacji oraz nadzorowania ich realizacji, aż do utworzenia środka trwałego i jego powiązania ze składowymi technicznymi
Wspomaganie obsługi klienta
w zakresie wsparcia obsługi wniosków kierowanych do operatora oraz wydawania warunków technicznych
Wspomaganie pracy dyspozycji
w zakresie odzwierciedlania stanów bieżących sieci ciepłowniczej, obsługi awarii, powiadamiania klientów o przerwach w dostawie ciepła, a także wsparcia dla budowy planu wyłączeń
Wspomaganie operatora w zakresie oceny stanu technicznego sieci
oraz kwalifikacji do wymiany/remontu oraz budowania planów rozwoju sieci
Wspomaganie optymalizacji pracy sieci ciepłowniczej
poprzez integrację z systemami telemetrii i zdalnych odczytów liczników
Wspomaganie obliczeń inżynierskich
w zakresie udostępniania modeli sieci na potrzeby obliczeń
Wspomaganie obsługi wozów asenizacyjnych
Wsparcie dla integracji z laboratorium jakości wody
Generowanie profili sieci
Korzyści biznesowe
Usprawnienie zarządzania informacją, dzięki przechowywaniu wszystkich danych technologicznych w jednej bazie
Efektywniejsze zarządzanie siecią wodociągową i kanalizacyjną i planowanie prac na sieci
Pewniejsze decyzje biznesowe, symulacjom i planowaniu zadań w pracy sieci oraz ich dokładna lokalizacja
Szybsze wykrywanie nieprawidłowości w pracy sieci oraz ich dokładna lokalizacja
Usprawnienie obsługi klienta – informowanie o pracach na sieci i przerwach w dostawie ciepła, minimalizacja przerw w dostawie ciepła
Wspomaganie eksploatacji i zarządzania majątkiem – w zakresie planowania i realizacji zadań eksploatacyjnych, obsługi protokołów eksploatacyjnych, gospodarki urządzeniami, pracą w terenie
Wsparcie dyspozytorów – w zakresie m.in. obsługi awarii, czy budowy planu wyłączeń, dzięki analizom i raportowaniu w czasie rzeczywistym
Wsparcie operatorów – w zakresie m.in. oceny stanu technicznego sieci, czy budowania planów rozwoju sieci
Masz pytania odnośnie tego produktu?