Sygnity

System FlexiK

Kompleksowe rozwiązanie automatyzujące proces obsługi zajęć wierzytelności

System FlexiK

kompleksowe rozwiązanie automatyzujące proces obsługi zajęć wierzytelności, zapytań z systemu Ognivo2 oraz żądań KAS przesyłanych w ramach STIR.
Łączy w sobie funkcje:

portalu komunikacyjnego, obsługującego wymianę komunikatów za pośrednictwem Ognivo2 (pomiędzy bankiem a komornikami sądowymi, ZUS, prokuraturą oraz innymi administracyjnymi organami egzekucyjnymi) oraz STIR (pomiędzy bankiem a Krajową Administracją Skarbową),

portalu operatorskiego dla pracowników realizujących oraz monitorujących zajęcia wierzytelności na rachunkach klientów banku,

silników wykonawczych, automatycznie realizujących poszczególne elementy procesu biznesowego,

generatora pism i raportów.

Nasze rozwiązanie- FlexiK, przygotowane jest na bazie platformy FlexiServices z wykorzystaniem doświadczeń i części komponentów z wcześniejszych rozwiązań Sygnity, działających produkcyjnie u klientów: UPPS-Ognivo2, RSK oraz Komornik (systemów realizujących wymianę komunikatów z Ognivo2 oraz obsługę zajęć komorniczych i administracyjnych).

System FlexiK obsługiwany jest za pomocą standardowej przeglądarki internetowej. Dostęp do poszczególnych funkcji systemu kontrolowany jest poprzez konfigurowalny mechanizm uprawnień. Uprawnienia do poszczególnych funkcji systemu grupowane są w role, które z kolei przydzielane są poszczególnym użytkownikom. Jeden użytkownik może mieć przydzielonych wiele ról.

Integracja

System, poprzez istniejący w Banku komponent „System pośredniczący- interfejs ”, może być zintegrowany z systemami zewnętrznymi:

Ognivo2 – moduł obsługi zajęć wierzytelności na rachunkach bankowych oraz moduł zapytań prostych,

STIR – obsługa blokad oraz dodatkowych wyjaśnień. Istnieje również możliwość implementacji bezpośredniego połączenia FlexiK z Ognivo2 i STIR (przejęcie funkcjonalności „Systemu pośredniczącego” - opcja).

System FlexiK integrowany jest z systemami transakcyjnymi i wewnętrznymi Banku a także z systemami komunikacyjnymi i platformą raportową w miarę indywidualnych potrzeb.

Platforma FlexiServices wspiera integrację poprzez REST, SOAP, JMS, Kafkę oraz pliki. Istnieje również możliwość bezpośredniego podpięcia modułu integracyjnego FlexiK do wskazanych baz danych.

W systemie udostępniamy funkcje do przeglądu logów, komunikatów oraz monitorowania stanu przetwarzania komunikatów.

Rejestry/słowniki

Wszystkie zapytania/pisma/sprawy/blokady rejestrowane w systemie, zarówno automatycznie przez interfejsy z Ognivo2 lub STIR jak i manualnie przez operatorów, są organizowane w rejestry danych.

Dostęp do poszczególnych rejestrów, jak również zakres możliwych do wykonania w nim operacji, są kontrolowane przez mechanizm uprawnień. W trakcie wdrożenia implementujemy m.in. następujące rejestry:

zajęć egzekucyjnych,

blokad KAS,

wypłat, limitów i historii kwot wolnych,

pism wychodzących i przychodzących (w formie elektronicznej i papierowej),

notyfikacji dla pism,

zwolnień sądowych i administracyjnych,

spłat wykonanych i odrzuconych w procesie automatycznym,

Rejestry umożliwiają wyszukiwanie z użyciem filtrów, sortowanie, eksport danych do pliku (CSV lub Excel). Dla poszczególnych grup spraw w systemie przygotowane są dedykowane zestawy formatek, umożliwiające:

przegląd spraw zarejestrowanych automatycznie z opcją filtrowania, stronicowania i eksportu wyszukanych danych,

manualne rejestrowanie/edycję spraw przez uprawnionych użytkowników (w tym rejestrację poprzez kopiowanie spraw istniejących pod nowym identyfikatorem),

nadawanie priorytetów poszczególnym sprawom,

przypisywanie spraw do wskazanych użytkowników,

dodawanie/przegląd notatek służbowych,

generowanie dokumentów z użyciem szablonów parametryzowanych w systemie.

możliwość wykonania zlecenia przelewu,

możliwość modyfikacji zajęcia oraz zawieszenie zajęcia.

Formatki umożliwiające manualną rejestrację/edycję wyposażamy w zestaw mechanizmów usprawniających proces:

podpowiedzi do pól,

listy wyboru oparte o słowniki definiowane w systemie lub pozyskiwane z systemów bankowych (np. rejestr organów egzekucyjnych, rejestr dłużników, klientów banku, rachunków do wypłat itd.),

możliwość podglądu oryginalnego komunikatu,

walidacje badające kompletność/poprawność wpisanych danych,

W systemie udostępniamy następujące słowniki (pełna lista słowników wraz z wiodącym źródłem danych i sposobem zasilania zostanie określona na etapie analizy):

kalendarze dni wolnych lokalny i dla walut (może być zasilany automatycznie z systemu centralnego),

organy egzekucyjne,

dłużnicy,

klienci PFR i klienci „wyjątkowi”,

typy rachunków,

stawki prowizji za wykonane przelewy,

wartość kwoty wolnej,

kolejność spłat,

lista „przeszkód”,

wymagane ustawowe terminy odpowiedzi,

reguły określające kolejność spłat,

przypisanie jednostki procesującej do typu wniosku,

odbiorcy notyfikacji mailowych dla poszczególnych zdarzeń zachodzących w systemie,

parametry specyficzne dla wybranych interfejsów.

Każdy ze słowników przechowuje historię zmian oraz będzie umożliwiał przegląd obowiązujących wartości z możliwością filtrowania i stronicowania.

Procesy automatyczne

W systemie FlexiK proponujemy również zaimplementowanie zestawów procesów wsadowych, umożliwiających między innymi automatyczną rejestrację zajęć egzekucyjnych.

System udziela automatycznych odpowiedzi na zapytania nie wymagające interwencji pracownika, np. wynik identyfikacji dłużnika, saldo itp. System wyposażony jest w szereg elementów niezbędnych do przeprowadzenia zajęcia egzekucyjnego, m.in. algorytmy obliczeń odsetek, wyboru rachunków do spłat, generacji wewnętrznej numeracji pism i zajęć, wyliczania kwoty wolnej na bazie danych dostarczanych z systemów centralnych Banku, uwzględniania zwolnień administracyjnych i sądowych, monitorowanie nowo otwartych rachunków, monitorowanie wpływów na rachunki, split payment, obsługę kont współdzielonych. Procesy te będą mogły być uruchamiane wg zdefiniowanych harmonogramów, w oparciu o zachodzące zdarzenia oraz na żądanie uprawnionych operatorów.
Procesy zaimplementowane w ramach wdrożenia obsługują wszystkie wymagania ustawowe (m.in. obsługa kwoty wolnej, rachunków socjalnych, zbiegów) wg stanu prawnego na moment uruchomienia produkcyjnego.

Procesy automatyczne zostaną zaimplementowane z uwzględnieniem uwarunkowań technicznych banku.

Dokumenty/Raportowanie/Ekstrakcja danych

W systemie FlexiK udostępniamy możliwość generowania dokumentów na podstawie danych zapisanych w wybranych (uzgodnionych) rejestrach w oparciu o wybrany przez operatora szablon dokumentu. Szablony dokumentów będą parametryzowane przez administratora aplikacji.

W ramach wdrożenia dostarczamy również przygotowany zestaw raportów dostępnych bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Oprócz raportów wywoływanych z aplikacji istnieje również możliwość podłączenia bazy danych systemu do systemu klasy BI używanego w banku, w którym będzie możliwość tworzenia dowolnych raportów/zestawień na podstawie udokumentowanego modelu danych.

Archiwizacja

Systemy oparte o platformę FlexiServices dostarczane są z mechanizmami archiwizacji i usuwania danych. W tym celu wykorzystywana są mechanizmy partycjonowania w bazie danych oraz domyślne ustawienia filtrów, ograniczające wybierane dane to czynnego zestawu danych. Dostęp do danych archiwalnych wymaga od użytkownika zaznaczenia na ekranie filtru odpowiedniego znacznika.

Podpis elektroniczny

Obsługa podpisu elektronicznego dla komunikatów wychodzących do Ognivo2 będzie zrealizowana w „Systemie pośredniczącym”. Istnieje możliwość wbudowania funkcjonalności podpisu elektronicznego dla generowanych dokumentów/komunikatów w aplikację FlexiK – opcja dodatkowa, wymagana licencja na bibliotekę Szafir.

Sprawdź pełną ofertę

dla bankowości

Porozmawiaj z ekspertem

Piotr Hojnor

Menedżer Jednostki Biznesowej

phojnor@sygnity.pl

Masz pytania odnośnie tego produktu?

    W celu zapoznania się z zasadami przetwarzania udostępnionych nam danych osobowych proszę kliknąć w link:

    Polityka prywatności