FlexiMATCH
FlexiMATCH to nowoczesny system dla firm oraz instytucji finansowych, wspierający uzgadnianie kont bankowych, pozycji na rachunkach Nostro oraz kontach przejściowych, a także znacznie ułatwiający ich monitorowanie i raportowanie.
Umożliwia definiowanie nie tylko reguł dla uzgodnień automatycznych i półautomatycznych (uwzględniając daty waluty, referencji i kwot), lecz także dodatkowych referencji tworzonych automatycznie na podstawie wybranych cech transakcji.
Reguły sparametryzowane w systemie umożliwią osiągnięcie wysokiego wskaźnika automatycznych uzgodnień. Dużą zaletą systemu jest elastyczność parametryzacji oraz krótki czas wdrożenia.
Korzyści biznesowe
Dzięki FlexiMatch firmy:
znacznie zmniejszają ryzyko biznesowe, dzięki spójności bilansu i zwiększeniu przejrzystości księgi głównej
efektywniej zarządzają niewykorzystanymi środkami pieniężnymi na kontach
szybciej wykrywają nieprawidłowości na kontach (np. potencjalne oszustwa i kradzieże)
szybciej weryfikują stany kont, poprzez uzgadnianie poszczególnych transakcji wpływających na saldo
sprawniej kontrolują przepływy pieniężne
efektywniej wykorzystują zasoby, a pracownicy mogą skupić się na zarządzaniu wyjątkami i wyjaśnianiu rozbieżności
Uzgadnianie kont powinno być:
- dokonywane bezzwłocznie, celem jak najszybszego sprostowania błędów w księgach,
- dokonywane w formacie standardowym, tak aby związane z nimi wyjaśnienia (niejednokrotnie bardzo złożone) były czytelne,
- zakończone rozliczeniem wyjaśnionych różnic,
- weryfikowane przez wykwalifikowanych pracowników, niezależnych od osób przygotowujących uzgodnienia.
Dlatego tak ważne jest, żeby proces uzgadniania kont odbywał się sprawnie i w sposób, który znacząco obniża wystąpienie ryzyka błędu. Na pomoc przychodzi automatyzacja, która znacznie ułatwia terminowe i sprawne zamknięcie finansowe.
Wybrane funkcjonalności
Automatyczne wczytywanie danych do uzgodnień przy wykorzystaniu komunikatów MT940/MT950, Camt.053 oraz dedykowanym formacie w notacji JSON
Automatyczne uzgodnienia rachunków bankowych, pozycji rachunków Nostro i kont przejściowych
Zatwierdzanie uzgodnień proponowanych w ramach obsługi uzgodnień półautomatycznych
Zatwierdzanie uzgodnień proponowanych w ramach obsługi uzgodnień półautomatycznych
Możliwość wykonania uzgodnień ręcznych
Generowanie raportów pozycji uzgodnionych i nieuzgodnionych według definiowanych kryteriów
Model wdrożeniowy
Wypracowane standardy i elastyczny model współpracy umożliwiają nam dostosowanie systemu do potrzeb Klientów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom oferujemy wdrożenie rozwiązania w jednym z dwóch wariantów:
- w ramach infrastruktury klienta (on-premise), dzięki czemu klient sprawuje pełną kontrolę nad wdrożonym rozwiązaniem,
- w ramach platformy usług elektronicznych Sygnity (on-cloud), co pozwala obniżyć jednostkowe koszty wdrożenia systemu i prowadzić działalność w modelu usługowym (subskrybcyjnym).
Dzięki przyjaznemu interfejsowi klient może zarządzać systemem samodzielnie lub – dla wygody i oszczędności czasu – zlecić to naszym ekspertom.
Oferujemy zestaw szkoleń dla użytkowników końcowych i administratorów, asystę powdrożeniową i sprawną obsługę serwisową realizowaną przez zespół wykwalifikowanych konsultantów.
Porozmawiaj z ekspertem
Masz pytania odnośnie tego produktu?